D1 & D2

~ Dag ett efter operationen ~
Spenderades på avdelningen på sjukhuset.

Under natten hade jag haft dropp, denna är slut på morgonen och slangen i handen används inte mer efter detta.

Fick börja äta direkt till frukosten - Fungerade bra men det gör så klart lite ont i halsen jag jag sväljer.

Är pigg och har inga som helst problem att gå omkring för egen maskin.

Får vid ett par tillfällen under dagen smärtstillande i form av tabletter - Har ont i halsen ibland, jämförbart med en kraftig halsfluss.

Lämnar nu en del blodprover under dagen, ett par stick i armarna blev det alltså.

De kollar även så att jag kunde kasta vatten, samt hur mycket jag kunde bli av med för egen maskin - Tydligen är det inte helt ovanligt att detta strular lite efter att ha sovit och haft kateter under en operation (Kateter, informerade de mig om innan operationen, att jag kanske skulle få under tiden som de opererade - men jag måste ha sovit både när de satte in den och tog ut den...). Lyckligtvis hade jag inga problem med detta.

Dagen segar sig fram, jag ser en del på TV, sover en del och läser en del. Men får inte komma hem, de vill övervaka mina kalciumvärden en extra dag.


~ Dag två ~
Ser ut ungefär som dag ett, men framåt eftermiddagen får jag åka hem.

Får med mig ett sjukintyg som gällde fram till D17, en fredag vilket skulle betyda att jag på det skulle kunna stanna hemma och inte börja jobba förräns D20.

Får även information om hur såren ska skötas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0