Syfte & Info

~ Syfte ~
Inför och efter min operation har jag försökt hitta information från andra som genomgått samma eller likande, då jag endast hittat lite om detta så bestämde jag mig för att dela med mig av mina upplevelser kring detta. På så sätt hoppas jag hjälpa någon annan som är eller kommer vara i samma situation.


~ Om operationen ~
Kort och gott:
De plockade ut bisköldskörtlarna från halsen och satte in en del av dem i magen.
Operationen tog tre till fyra timmar.

Efter operationen ska jag vanliga dagar, pga kosmetiska skäl, ha hudtejp (kirurgisk tejp) över ärret på halsen i sex månader. Vidare ska jag skydda det extra vid starkt solljus det närmaste året.


~ Övrig info ~
Jag bestämde mig först D15 (15 dagar efter operationen) för att börja skriva denna blogg och därmed kommer det att finnas vissa luckor om vad som hänt tidigare, då jag helt enkelt inte minns allt.

Jag kommer inte att ge ut några namn, varasig på inblandade personer eller sjukhusets och regionens namn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0